Jste zde

Jak být vidět offline?

Všude čteme, jak je důležité být vidět v online světě. Právě v něm se totiž pohybuje velká část vašich (potenciálních) zákazníků. Byla by ale škoda kvůli tomu úplně zavrhnout ostatní, klasické formy propagace. 

Neexistuje marketingová strategie, která by byla vhodná pro každého. Jedním ze základních pilířů je ale autenticita a věrohodnost. Pokud se budete za každou cenu nutit do online aktivit, ačkoliv vás nebaví, bude to na výsledku znát a pozná to i vaše publikum. Z toho důvodu se nedá říct, že by svět sociálních sítí a internetu obecně byl pro váš byznys naprostou nezbytností. Pokud vám nic neříká, zkuste to jinak! Zde je pár tipů, jak může být váš salon vidět offline. 

1. Zjistěte, kdo jsou vaši zákazníci

Ať už se pustíte do jakýchkoliv aktivit, které mají za cíl přivést nové zákazníky či návštěvy do vašeho salonu, vždy přemýšlejte nad tím, na jaké publikum vlastně cílíte. Pokud je budete směřovat na správný typ potenciálních klientů, velmi tím ušetříte svůj čas i peníze.

A jak ideální publikum definovat? Zamyslete se nad svou existující skupinou zákazníků. Jaký je jejich věk, odkud jsou? Jaké mají postavení, zaměstnání, záliby? Jaká je jejich finanční situace? Jaké vaše služby vyhledávají? Určitě najdete spoustu společných bodů, což vám s dalším plánováním marketingových aktivit pomůže.  

2. Zapojte výlohu

A teď už k samotným tipům, jak salon zviditelnit. Možná vás někdy při pohledu na velké billboardy a plakáty napadne, že by bylo skvělé si taky jeden pronajmout. Nejdříve ale zkuste vyšperkovat ten, který už patrně k dispozici máte – svou výlohu! Ta má obrovský marketingový potenciál, jenž lze využívat 24 hodin denně, 365 dní v roce. 

Pár nápadů pro poutavou výlohu:

  • Neumisťujte předměty nahodile, nechte výlohu vyprávět příběh.
  • Odlište se od konkurence, buďte sví a originální.
  • Heslo „méně je více“ platí i v případě výloh. Snažte se, aby výsledek nepůsobil přeplácaně.
  • Pokud do výlohy zapojujete textové materiály, snažte se, aby sdělení bylo krátké a čitelné. 
  • To nejdůležitější umístěte do výšky očí – to je místo, kam lidé směřují pozornost nejvíce. 
  • Zainvestujte do osvětlení. Díky tomu vynikne vaše výloha i za tmy.
  • Nezapomeňte podobu výlohy čas od času proměnit. Lidé, kteří okolo ní chodí často, si na ni totiž rychle zvyknou a po čase jí přestanou věnovat pozornost.  

Zkuste načerpat inspiraci například na Pinterestu, kde najdete spoustu ukázek povedených výloh.

3. Nemáte výlohu? Zkuste tabuli

Víme, že ne každý salon má svou výlohu. I to se však dá vyřešit, a to třeba klasickou „áčkovou“ tabulí, jakou mají přede dveřmi vystavenou třeba kavárny. Ano, sice nebudete mít k dispozici tolik prostoru, jaký nabízí výloha, ale i tak se s ní dá zaujmout. Zkuste si vyhrát s písmem a zdobením a upozorněte na aktuální akce. 

Pozor, v některých městech se k vystavení reklamních tabulí mohou vázat různá pravidla a nařízení, nezapomeňte si je ověřit.

4. Nezapomeňte na reklamu přímo v salonu

Rozhlédněte se po interiéru svého salonu. Ukazujete v něm zákazníkům, co všechno jim nabízíte? Využít k tomu můžete celou řadu míst – recepční pult, místo, kde lidé čekají na své ošetření, stěny, výlohu z vnitřní strany… Naaranžujte nabízené produkty, vystavte přehledně nabídku služeb, upozorněte na novinky.

Tip: Skvěle se pro tyto účely hodí upoutávky, které najdete na zadní straně ALCINA novin! 

5. Spolupráce s místním podnikem

Zamyslete se nad podniky v okolí svého salonu a popřemýšlejte, jestli do některého z nich chodí vaši potenciální zákazníci. Pokud ano, je možná na čase navázat spolupráci! Ideálními kandidáty mohou být svatební salony, butiky, květinářství, ale třeba i kavárny. Do těchto podniků můžete po dohodě s majiteli zkusit umístit plakáty nebo vizitky, společně naplánovat odpoledne pro VIP hosty nebo vymyslet jinou akci propojující vaše nabídky. 

6. Vyzkoušejte lokální média

Reklama v celostátních tištěných médiích je velmi nákladná. Pokud však jde o lokální média, například městské noviny, ceny už bývají daleko přijatelnější. Inzercí v nich zaujmete zcela jistě správné publikum, tedy osoby, které žijí ve stejném místě, kde podnikáte. Zkuste zjistit, jaké jsou podmínky a možnosti této inzerce.