Jste zde

Jak prodávat vánoční balíčky?

Kosmetické produkty patří mezi TOP 10 nejoblíbenějších dárků pod stromečkem. V adventním období tak máte jedinečnou šanci zvýšit svoje prodeje. Pomoci vám v tom mohou i dárkové sety pleťové nebo vlasové kosmetiky, které jsme prezentovali v ALCINA novinách.

Advent je za rohem a většina z nás se pouští do vánočních příprav. Začínáme péct cukroví, setkáváme se s přáteli, plánujeme, jak strávíme svátky, a především sháníme dárky pro své blízké. Toto „adventní naladění“ většiny populace směle využijte ke zvýšení prodeje v salonu.

Krok číslo jedna je klienty informovat o tom, že si u vás mohou dárky zakoupit. Připravte si stručný letáček nebo vizuálně zajímavý příspěvek na sociální sítě. S designem vám hravě pomůže Canva, webový nástroj sloužící pro tvorbu grafiky. V Canvě můžete vytvořit různorodé formáty a motivy. Jakmile máte letáček nebo příspěvek hotový, šup s ním ven. Přidejte ho na sociální sítě, pošlete newsletter nebo ho vytiskněte a umístěte na salon. Samozřejmě jsou k dispozici také upoutávky z ALCINA novin, které najdete i v Partnerské zóně.

Krok dva je názorná ukázka přípravků. Vystavte dárkové sety ALCINA nebo klidně i produkty samostatně na viditelné místo. V ideálním případě k přípravkům přidejte vánoční ozdoby nebo pokud máte v salonu vánoční stromeček, umístěte sety pod něj. Dekorací nemusí být moc, stačí decentně a viditelně navodit vánoční atmosféru a upoutat klientovu pozornost.

Krok číslo tři je komunikace. Při ošetření/stříhání zaveďte řeč na Vánoce. Zeptejte se, jak tráví svátky, jestli pečou vánoční cukroví nebo zda mají už všechny dárky a případně nabídněte, že dárek můžou zakoupit i u vás. ALCINA má tematické sety vhodné pro maminku, kamarádku, babičku i manžela. U vás navíc sety koupí se zvýhodněním a nejen finančním, k setům jako bonus dostávají kosmetickou etui nebo dárkovou tašku.

 

Třešničkou na dortu je pak systematické umístění produktů na salonu. U umyvadla nechte položený Kašmírový krém na ruce nebo na poličku vystavte přípravky z dekorativní kosmetiky. Tyto drobnosti umí na první pohled zaujmout, obzvláště v době, kdy horečnatě přemýšlíme, čím koho obdarovat.


Tipy školitelky ALCINA Academy Lucie Vincenec:

 

Využíváš vánoční akce z ALCINA novin nebo si sestavuješ vlastní balíčky?

Na vánoční akce prezentované v ALCINA novinách se každoročně těším. Troufám si říct, že využiji většinu z nich, včetně nabídek s PF dárečky.

Jakým způsobem zákaznicím nabízíš vánoční sety?

Sety si prohlédnu a vyberu ty, o kterých si myslím, že moje zákaznice potěší. Snažím se je vždy objednat co nejdříve a v dostatečném množství. Vystavím je i s cenovkami, případně s dalšími informacemi v salonu na místa, kde je nelze přehlédnout. Balíčky a dekorace kolem nich časem obměňuji, aby pro zákaznice působily stále lákavě. Během ošetření na ně vždy zavedu řeč, aby nezůstalo jen u hezké dekorace.

Kdo u tebe většinou sety kupuje?

Často samy zákaznice, které je kupují jako dárek pro sebe nebo někoho jiného. Další skupinou, která u mě balíčky kupuje, jsou manželé, kamarádky a další rodinní příslušníci mých zákaznic, kteří se na mě každý rok obrátí (často i v zoufalosti 23. 12.) a nechají si doporučit vhodný balíček. Proto je pro mě velmi důležité mít balíčky skladem. Řídím se heslem: raději více než méně. Prodej balíčků ale nekončí Vánocemi. V lednu a v únoru chodí zákaznice, které dostaly třeba poukázku a balíčky tedy nabízím i později. A ty, které neprodám poté rozbalím a prodám jednotlivě nebo využiji během ošetření. Tím, že balíčky pořizujeme s určitým zvýhodněním, tak se jejich nákup vždy vyplatí.