Jak získat pro svůj salon nové zákazníky (a udržet si je)?
V průměru ztratí kadeřnické a kosmetické salony každý rok asi 10-25 % klientely. Lidé se stěhují, mění se jim styl i preference a také finanční možnosti. Z tohoto důvodu je důležité se stále snažit oslovovat nové zákazníky a ty si zároveň udržet. Jaké jsou na tomto poli možnosti?
1. Oslovte ty správné lidi
Jednou z nejčastějších chyb při hledání nových klientů bývá snaha oslovit všechny. Jenže ne každý, kdo projde kolem vašeho salonu, je váš zákazník. Cílem by v ideálním případě mělo být oslovení těch, kteří se k vám budou vracet opakovaně, hledají přesně to, co jim můžete nabídnout, a ještě vás doporučí svým známým. Snahou přitáhnout všechny vlastně ztrácíte možnost naplnit potřeby právě těchto klientů, kteří by mohli být loajální. Pokud nabízíte naprosto všechny myslitelné služby ve svém oboru, přicházíte o svou jedinečnost a jen těžko vynikne ta oblast, na níž se specializujete a třeba vás i nejvíce baví. Nesnažte se tedy zavděčit všem, identifikujte své nejsilnější stránky a na nich stavějte. Zvláště v silně konkurenčním prostředí je to velmi důležité. Budujte si své jméno například jako kadeřnice s dokonalými proměnami nebo kosmetička s perfektní masáží obličeje. Pokud stále nevíte, na jaké zákazníky cílit, zamyslete se nad těmi stávajícími, kteří vám přinášejí nejvyšší zisky. Kteří to jsou a co je spojuje?
2. Budujte si jméno na sociálních sítích
Už víte, na jaké zákazníky byste se měli soustředit. Teď je však třeba najít ty vhodné kanály. Dobrým pomocníkem jsou v tomto ohledu sociální sítě. Prostřednictvím nich můžete ukázat, co všechno nabízíte a umíte, udržovat si kontakt se stálými klienty a zároveň oslovit ty nové. Ti si vás mohou sami vyhledat, například podle polohy či vhodných hashtagů na Instagramu, nebo si vás všimnout i náhodně, třeba díky reakcím na vaše příspěvky od jejich přátel. Další možností je pak míření reklamy na sociálních sítích přímo na skupiny osob, které jste si definovali. Reklamu můžete cílit podle lokality, věku, pohlaví a mnoha dalších parametrů. Jak přesně funguje, na to se podíváme zase v některém z dalších tipů.
3. Buďte dohledatelní
Nový zákazník si k vám může najít cestu tak, že okolo vašeho salonu chodí každý den a zaujme ho jeho design nebo například účesy vycházejících klientů. Důležité je ale být vidět také online. Ujistěte se, že je váš salon na internetu dohledatelný a že o něm i „na dálku“ zákazníci zjistí vše, co potřebují vědět – spektrum nabízených služeb, kontaktní údaje, otevírací dobu i, alespoň orientační, ceny.
Tip: Doplňte tyto informace také do profilu svého salonu na mapě salonů ALCINA.
4. Sledujte recenze a reagujte na ně
Hodnocení a recenze vašeho salonu jsou pro váš byznys velmi podstatné. Psát je mohou (ne)spokojení klienti na vaše facebookové stránky, na Google nebo přímo na váš web, pokud je zde pro tyto účely prostor. Zásadní je, abyste na jejich příspěvky reagovali. Podle zákazníků jsou totiž společnosti, které na recenze reagují, 1,7krát důvěryhodnější než ty, které je nechávají bez povšimnutí. Vysoké hodnocení vašeho salonu spolu s příjemným a profesionálním vystupováním v odpovědích na recenze jsou pak tím, co nechá váš salon vyniknout mezi ostatními. Důležité ale je věnovat se i případným negativním recenzím.
Máte problém s nedostatkem recenzí? Požádejte o pomoc své přátele a rodinu. Jistě o vás pár pozitivních řádků rádi napíšou. Nebojte se o ně říci také stálým klientům.
5. Spojte se s místními podnikateli
Máte v okolí svého salonu stylový butik s oblečením, svatební salon, květinářství nebo jiný podnik, který má podobnou klientelu jako vy? Můžete spojit své síly a navzájem si pomoci s reklamou. Třeba tak, že na viditelné místo ve svém salonu umístíte letáčky nebo slevové kupony do blízkého podniku a ten to samé udělá pro vás. Nemusí jít ale samozřejmě jen o plakáty, stejně tak se můžete vzájemně sdílet na sociálních sítích nebo udělat společný event.
6. Odměna funguje
Asi to známe z běžného života všichni – nejvíce dáme na doporučení své rodiny a blízkých přátel. A přesně to je zároveň i dobrá cesta, jak získat nové zákazníky. Jen je většinou třeba k tomu své stávající klienty popostrčit a nejlépe jim za doporučení vašich služeb přátelům a známým něco nabídnout. Co třeba akce na ošetření nebo střih za poloviční cenu, pokud přivede klientka svou kamarádku?
Výhodná nabídka se ale může týkat přímo i jen nových zákazníků, které slevou na vaše služby přilákáte a profesionálně odvedenou prací si je udržíte.
Přečtěte si také: