Jste zde

Leden a únor v salonu: Jak nedat slabším měsícům šanci?

Zatímco před Vánoci je ochota lidí utrácet vysoká a s výdaji navíc ve svém domácím rozpočtu počítají, po svátcích si spousta z nich utahuje opasky, což nejspíš v lednu a v únoru pociťujete i ve svých salonech. Pokud se i vy okurkové sezóny obáváte, zkuste jí tentokrát zabránit. Co pro to můžete udělat a proč je důležité začít už teď?

Kdo má plán, vyhrává

Pravděpodobně teď máte plnou hlavu Vánoc, řešíte klienty objednané do konce roku, přemýšlíte, jak vše skloubit s domácími přípravami a nákupy dárků, a myšlenky na leden a únor v salonu nemají v nabitém programu místo. Jenže příprava je důležitá, a to z jednoho hlavního důvodu –⁠ na akce plánované na první měsíce nového roku musíte klienty upozornit už nyní. Využijte zvýšené návštěvnosti salonu a o tom, co chystáte, dejte zákazníkům vědět co nejdříve. Čím více klientů bude o speciálních nabídkách vědět, tím lepší budou i výsledky. 

A jak může plánování vypadat?

1. Nabídněte něco navíc

Nejspíš to znáte sami –⁠ vždy nám udělá radost, když třeba v pekařství dostaneme novinku na ochutnání nebo croissant zdarma jen tak pro radost. A stejně tak můžete zákazníky “něčím navíc” potěšit i vy. Přidat můžete některou ze svých služeb, například barvení řas či obočí nebo masáž rukou, k nákupu produktů lze zase přihodit malý dárek. Nezapomeňte však své klienty upozornit, že k danému ošetření nebo střihu získají něco extra.

2. Dárkové poukázky

Skvělým nástrojem, jak nalákat zákazníky na leden a únor, jsou dárkové poukázky. S jejich prodejem je však důležité začít mnohem dřív. Ještě stále ale nějaký čas zbývá, tak se na to zkuste zaměřit. Pokud se vám prodej poukázek příliš nedaří, zkuste i ty podat trochu zajímavěji a výhodněji. Tak například –⁠ udělejte jednodenní akci, kdy budete prodávat poukázku za 1000 Kč s tím, že si za ni budou moci klienti užít například ošetření či střih ve vyšší hodnotě, například 1200 Kč. Důležité však je stanovit jasné a přehledné podmínky. Nezapomeňte také nastavit platnost poukázky, například právě do konce února. Zároveň také upozorněte, že poukaz platí pouze na vaše služby, nikoliv na koupi produktů. A proč se dárkové poukázky vyplatí? Zaplníte díky nim hluché měsíce, navíc podle studií s nimi více než 60 % lidí utratí ve finále na daném místě víc, než je hodnota poukázky.  

3. Sezónní nabídky

Zaujměte klienty speciální sezónní nabídkou. Inspiraci můžete najít v ALCINA novinách, možná přijdete i na další specifické potřeby svých zákazníků. Pokud vaše klientela například jezdí v zimě na hory či za sluncem, připravte ošetření zaměřené na pleť, která dostala zabrat mrazem a podobně. V únoru zase upozorněte na blížící se den svatého Valentýna, kdy mohou ženy toužit třeba po novém účesu. Sezónní nabídky jsou zkrátka atraktivní, ale snažte se je vybírat tak, aby dávaly skutečně v daném období smysl.  

Tip: S příchodem nového roku také řada lidí přemýšlí nad změnou. Fitcentra bývají plná lidí, kteří chtějí zhubnout, stejně tak si ale mnozí přejí začít rok s novým účesem či celkovou image. Zkuste pro ně vymyslet balíček s proměnou vizáže. Třeba se sloganem “Nový rok, nové já”. 

4. Poučte se z předchozích (ne)úspěchů

Pamatujete si na povánoční sezónu z předchozích let? Výborně, zkuste zavzpomínat na to, co vám dříve fungovalo nejlépe a přilákalo nejvíce zákazníků. Tyto akce pak zopakujte i tentokrát. Ty, které ale očekávání nenaplnily a stály spoustu energie a času, raději neopakujte, případně se zkuste zamyslet nad tím, proč nefungovaly a co byste mohli změnit k lepšímu.  

5. Dejte zákazníkům o akcích vědět…

…a využijte k tomu všechny dostupné kanály. Informace umístěte na svůj web, sociální sítě i do samotného salonu (například formou plakátů či letáčků), aby všichni věděli, co v rámci novoročních akcí chystáte. A i když se vám třeba nyní museli někteří zákazníci odhlásit a už je před Vánoci nezastihnete, stále máte příležitost oslovit i je –⁠ e-mailem, přes sociální sítě či nejrůznější aplikace typu Messenger nebo Whatsapp.