Na jedné straně je léto obdobím, kdy se města vylidňují, lidé vyrážejí na dovolené a tráví čas na chalupách nebo u vody. Na té druhé je to ale zároveň sezóna, v níž lidé podle mnohých průzkumů utrácejí (hned po Vánocích) nejvíce. To znamená, že křeslo ve vašem salonu může být i o prázdninách v permanenci a okurková sezóna se vás vůbec týkat nemusí. Tady jsou tipy, jak léto využít na maximum!
1. Ukažte, co nabízíte (a proč to lidé potřebují)
V letním období „soupeříte” se spoustou dalších aktivit, které se dají podnikat. Je proto důležité lidem připomínat, co pro ně v tomto čase můžete udělat a proč by neměli návštěvu salonů vynechávat. Tady je pár nápadů:
- Dejte dohromady problémy, s nimiž se v létě vlasy a pleť potýkají, a upozorněte na ně, třeba skrze sociální sítě. Dehydratovaná pleť, vybledlá barva vlasů, negativní účinky slunečních paprsků a mořské nebo chlorované vody… Témat je spousta. A rovnou také svým sledujícím nabídněte řešení: třeba intenzivní hydratační ošetření nebo šetrné tónování vlasů.
- Nezapomeňte, že v létě stále naplno běží svatební sezóna. Ta je skvělou příležitostí k tomu nabídnout své služby nejen samotným nevěstám, ale i dalším osobám z jejich blízkého okolí, které chtějí v důležitý den také vypadat co nejlépe. Na sociálních sítích tak můžete vystavit ukázky své práce, ať už jde o svatební líčení, nebo účesy, a připravit různé výhodné balíčky, v rámci nichž se ve svatební den postaráte o více hostů.
- Pokud se vám nepodaří kalendář zaplnit stálými zákazníky, zkuste místo nich přilákat turisty. V létě si všichni občas rádi dopřejeme něco extra, tak proč nezajít po náročné túře na kosmetiku nebo si z dovolené neodvézt nový účes? Pozornost můžete přitáhnout vyladěnou výlohou nebo cedulí s nápisem „Užijte si letošní léto na maximum a nechte se hýčkat!”
2. Kouzlo limitovaných nabídek
Stejně jako restaurace obměňují v létě svá menu, zaslouží si osvěžení i nabídka vašich služeb. Inspirovat se můžete třeba v aktuálních ALCINA novinách, ale nebojte se zapojit i vlastní kreativitu. V salonu, na svém webu i sociálních sítích na nové akce upozorněte, třeba za pomoci umělé inteligence jim vymyslete chytlavé názvy a přihodit k nim můžete i něco navíc: osvěžující limonádu zdarma, vzoreček nových produktů na vyzkoušení…
A ještě jeden tip: nezapomeňte u letních nabídek zdůraznit fakt, že jsou limitované. Toto v marketingu oblíbené slovíčko opravdu funguje, protože v nás vytváří strach z toho, že něco skvělého prošvihneme, což nikdo z nás nechce. Nejspíš to znáte sami – přesně proto si nemůžeme nechat ujít limitované příchutě naší oblíbené zmrzliny nebo nejrůznějších nápojů.
3. Vsaďte na letní bestsellery
Vedle nabídky služeb se zaměřte i na samotný prodej. V létě roste poptávka po mnoha kosmetických produktech určených pro toto období, ať už to jsou přípravky pro letní péči o vlasy, make-up korespondující s aktuálními trendy, nebo lehké krémy. Ukažte svým sledujícím na sociálních sítích, co nemůže chybět ve vaší plážové tašce nebo tyto produkty rovnou vystavte v salonu na viditelné místo jako letní must-have kousky.
Tip: K letním bestsellerům ALCINA patří jednoznačně pleťová i vlasová řada Hyaluron 2.0. Využít aktuálně můžete nabídek v rámci akce Hyaluron 2.0 je láska, kde na vás vedle extra výhodných cen a bonusů v podobě oblíbených přípravků čekají i kartičky a upoutávky, které lze využít jako dekorace do salonu.
4. Připravte příjemné prostředí
Aby lidé měli chuť váš salon v horkém počasí navštívit, ukažte, že je na léto víc než dobře připravený. To znamená nejen větrák nebo jiný způsob, který zařídí příjemné teploty, ale také letní dekorace – třeba takové, které korespondují s vašimi letními nabídkami. Vhod přijde i lehké občerstvení, ať už jde o zmíněnou limonádu, domácí ledový čaj, nebo drobné kousky ovoce. A nezapomeňte doladit atmosféru hudebními prázdninovými hity (tady je tip na náš oblíbený letní playlist)!
Pokud ani s našimi nápady nemáte pracovní diář zaplněný podle představ, využijte léto k realizaci dlouho odkládaných věcí – výmalbě nebo jiným drobným rekonstrukcím salonu, rozjetí sociálních sítí, nastavení online rezervačního systému… Cokoliv, co váš byznys posune dál!