Jste zde

Potřebuje váš salon vlastní web?

Ve světě, kterému v mnoha ohledech vládnou sociální sítě, se může zdát, že webové stránky už jsou poněkud překonaným způsobem, jak oslovit zákazníky. Ale je tomu skutečně tak? Uveďme si malý příklad. Pokud budete hledat instalatéra, který vám spraví rozbitou pračku, patrně povedou vaše kroky na Google, kde si vyhledáte firmu či živnostníka nabízejícího tyto služby ve vašem okolí, že? A podobně to funguje i u většiny ostatních služeb, kadeřnické a kosmetické salony nevyjímaje. A přesně z toho důvodu jsou webové stránky důležité. Pokud je nemáte, jste totiž ve vyhledávačích prakticky neviditelní. Je toho ale mnohem víc, co vám vlastní web dokáže přinést. Proč se vyplatí jej mít?

1. Budete vidět

Zkuste si malý test – vyhledejte si svůj salon v některém z vyhledávačů. A posuďte sami, jak moc jste pro své (potenciální) zákazníky viditelní? Pokud máte jen účty na sociálních sítích, nejspíš to pro bezproblémové nalezení vašeho salonu nestačí, ne každý má totiž účet na Facebooku. Oproti tomu web se základními informacemi, jako jsou nabízené služby, ceník, kontakty a například fotogalerie, to už je o něčem jiném. Právě díky tomu budete na Googlu či v dalších vyhledávačích vidět a zákazníci si k vám najdou cestu snadněji.

2. Noví zákazníci

Tento bod navazuje na ten předchozí. Díky tomu, že budete vidět, se o vás dozvědí i noví zákazníci. Kdykoliv budou hledat salon v oblasti, kde působíte, najdou vás. A internet je stále místem, kam při hledání zamíří jako první.

3. Posílení důvěryhodnosti

Webové stránky stojí čas a úsilí a dokazují, že to se svým byznysem myslíte vážně. Tím posilují vaši důvěryhodnost u zákazníků. Pokud někdo vaše služby doporučí známému, hezké stránky celý dojem ještě podpoří.

4. Předávání informací

Možná o novinkách svým klientům říkáte, možná je máte vystavené v salonu, na dveřích také máte uvedenou otvírací dobu a své telefonní číslo. Rychlejším a efektivnějším způsobem, jak důležité informace svým stálým i novým zákazníkům předat, mohou ale být právě vaše webové stránky. Napište tam, co všechno umíte, kdy a kde vás mohou zastihnout nebo kolik vaše služby stojí. 

5. Předběhnete konkurenci

Jestliže své stránky ještě nemáte, určitě nejste sami. Jejich vytvořením tak získáváte šanci předběhnout právě ty, kteří s jejich tvorbou stále ještě otálejí, ale stejně tak můžete moderním a svěžím webem zastínit třeba weby se zastaralým designem.

6. Online rezervace

Váš web může také vašim zákazníkům usnadnit život a ušetřit čas. A to třeba tak, že si na něj přidáte možnost zamluvit si termín u vás online. Dovolat se vám, natož napoprvé, totiž může být složité, najít společně vhodný termín je často také běh na dlouhou trať. Online rezervace vás těchto potíží ušetří, a ještě zákazníkům termín předem připomene.

7. Ukážete svou tvář

Máte salon, na který jste pyšná a který dokonale odráží vaši osobnost? Webové stránky jsou skvělou příležitostí, jak náladu svého prostoru ukázat světu. Web se může nést v podobných barvách i celkovém ladění a pochlubit se můžete také fotografiemi prostoru i svého týmu.

8. Místo jen pro vás

Na sociálních sítích si sice také vytváříte obsah podle sebe, ale na „zdi“ vašich sledujících soutěžíte o pozornost s konkurencí. A změna algoritmu, kterou vám může Instagram přichystat jako překvapení kdykoliv, může zapříčinit, že váš obsah se bude zobrazovat čím dál menšímu počtu lidí. Vlastní webové stránky jsou oproti tomu místem, kam si můžete dávat jakýkoliv obsah chcete a s nikým nesoutěžíte. Zkrátka se jen propojujete s lidmi podle svých vlastních pravidel.

Možná si říkáte, že to všechno je sice hezké, ale na tvorbu webu vám chybí čas, technické dovednosti a vlastně ani necítíte nutnost jej tvořit. Pokud máte v salonu plno na dlouhé měsíce dopředu a nové zákazníky nepřijímáte – ano, nejspíš se bez webu obejdete. Ale jestliže to tak není, otevře vám web spoustu nových možností.

Webové stránky zdarma si můžete vytvořit například zde: