Jste zde

5+1 tip, jak odcházet od kadeřníka spokojená

Návštěvu u kadeřníka máme spojenou s příjemným pocitem a krásnými vlasy. Občas se ale nezadaří a odcházíme s účesem, který není podle našich představ. Máme pro vás pár rad a tipů, jak odcházet ze salonu vždycky spokojená. O svůj názor se v článku podělí i kadeřnice a školitelka Olga Široká.

 

1. Připravte se

Příprava je základ. Máte konkrétní představu o střihu, délce nebo barvě vlasů? Nebojte se probádat internet a najít pár fotek vašeho vysněného účesu. Čím konkrétnější, tím lepší. Fotku pak ukažte kadeřnici a společně dolaďte detaily. Myslete i na to, že větší změny chtějí déle času a je dobře, když o tom bude kadeřnice vědět a přizpůsobí tomu péči. Například dlouhé tmavě hnědé vlasy nebudou po jedné návštěvě ledově blonďaté.

Tip školitelky: „Správná kadeřnice by se měla neustále vzdělávat, hlídat trendy a posouvat svoje dovednosti. Proto, když přijdete ke kadeřnici s konkrétní představou a pro ni není problém vám účes vytvořit, tak víte, že jste zpravidla v dobrých rukou.“

2. Komunikujte

S kadeřnicí mluvte nejen na začátku, když jí popisujete svoji představu, ale klidně i během celého procesu stříhání a barvení. Když se vám něco nebude zdát, ptejte se. Chcete konečky ještě více zkrátit? Ozvěte se. To stejné platí, i když si nebudete vědět rady, jak s péčí nebo stylingem nově upravených vlasů. Kadeřnice vám moc ráda poradí. Důležitá je také upřímnost. Pokud jste například na vlasy před návštěvou kadeřnice použily nějaký speciální přípravek nebo jste dříve byly zvyklé si vlasy barvit doma, kadeřnice by to měla vědět.

3. Choďte pravidelně

Pravidelné návštěvy salonu zajistí pěstěné a krásné vlasy. Pokud máte barvené vlasy, pak by návštěva kadeřníka měla být samozřejmostí jednou za čtyři až šest týdnů. Interval jednou za dva měsíce se doporučuje pro zastřižení konečků. Pokud chodíte ke kadeřnici jednou za rok a divíte se, že se s vlasy nic neděje, zkuste si naplánovat návštěvy častěji a hned uvidíte rozdíl.

Tip školitelky: „Interval 4-6 týdnů je optimální u barvených vlasů, u melíru a zastřižení bohatě stačí jednou za dva měsíce. Mám i klientky, které ke mně chodí na melír častěji, ale není to nutné. Pro kadeřnici i klientku je také skvělé plánovat termíny i na dva až tři měsíce dopředu. Obě tak mají konkrétní termín a pro kadeřnici je dobré, že si může rozvrhnout vlasovou péči klientce na míru.“

4. Používejte kvalitní kosmetiku

O vlasy je potřeba se starat i mezi jednotlivými návštěvami salonu. Nechte si poradit, který šampon, balzám nebo maska bude perfektní právě pro vaše vlasy. Kadeřnice mají bohatou praxi, a tak vám dokážou správně poradit, co se hodí na barvené, melírované, přírodní, vysušené nebo naopak mastnější vlasy.

Tip školitelky: „Kvalitní vlasová kosmetika je jedna věc, druhá věc je vlasovou péči podřídit ročnímu období a produkty střídat. S tím souvisí i pravidelnost. Když klientka chodí pravidelně, mohu jí doporučit, že na letní období se hodí jeden šampon, ale v chladnějších měsících by naopak měla „přejít“ na druhý šampon. Kromě ročních období je důležité výběr produktu upravit i podle aktuálního stavu vlasů. Produkt, který klientka používá třeba dva tři roky jí sice může vyhovovat, ale nedá nic navíc.“

5. Reklamujte hned

Když se výsledek nezadaří přesně podle vašich představ, řekněte své kadeřnici pravdu. Poproste jí, jestli by nespravila problematické části, se vším se dá něco dělat. A neodcházejte z kadeřnictví, pokud nejste úplně spokojená.

Tip školitelky: „Klient by měl vědět, že má nárok na reklamaci. Služby kadeřníka jsou služby jako každé jiné, tudíž existuje něco jako záruční lhůta. To je však omezené časem i konkrétní službou. Klient nemůže za měsíc přijít, že mu například barva nedrží, a tak žádat kompenzaci.“

Bonus TIP: Buďte taktní

V průběhu celé návštěvy buďte taktní a ohleduplně sdělujte, co si myslíte. Někdy se může stát, že své kadeřnici budete muset říct, že se vám výsledný účes nelíbí. Myslete na to, že kadeřnici vaše pocity nejsou lhostejné a chce, abyste odcházela spokojená. Volte pečlivě slova, kterými jí sdělíte, že účes není podle vašich představ nebo se vám ta barva zdá moc či málo výrazná. Na takt myslete i pokud přijdete k nové kadeřnici. Nepopisujte jí, že v předchozím salonu to dělali špatně a pokazili vám vlasy.


Trochu právní terminologie

  • Reklamace

Když není váš výsledný účes přesně podle vašich představ, tak je potřeba o tom kadeřnici informovat co nejdříve. Ideálně ještě předtím, než za službu zaplatíte. Vždy je také důležité si odnést účtenku. Vadami se v případě kadeřnických služeb rozumí například nepřesný, nerovný, nesouměrný sestřih, nerovnoměrné rozvržení barvy a další.

  • Kompenzace

Jestli došlo k pochybení kadeřníka, pak má klient nárok na kompenzaci odvíjející se od výše škody. Kadeřník může nabídnout bezplatnou opravu nebo poskytnout klientovi slevu. Kompenzace či náhrada škody se může vztahovat i na poškození oděvu či fyzické zranění, které vzniklo během procesu stříhání nebo barvení.

  • Převzetí odpovědnosti

Pokud přijdete k novému kadeřníkovi a žádáte po něm speciální služby nebo radikální změnu, například změnu barvy z černé na blonďatou během jednoho sezení, tak by vás měl kadeřník upozornit, že tato jednorázová změna je pro vaše vlasy velmi riziková. Může vám dát i podepsat smlouvu o převzetí zodpovědnosti. Taková smlouva je platná a pokud jí podepíšete, nelze se proti ní odvolat.