Jste zde

Tip pro profesionály: 20 nápadů, jak zdarma přilákat sledující na své sociální sítě

Založili jste si Facebook nebo Instagram pro svůj salon, ale počet sledujících je stále nízký a noví přibývají jen velmi pomalu? Pocit, že tvoříte příspěvky v podstatě „pro nikoho“, může být trochu frustrující. Naší radou je však vytrvat a zkusit některé z následujících tipů, jak nové publikum oslovit a zaujmout. Stát vás budou jen váš čas.

1. Informace na profilu

Jakmile si někdo rozklikne váš profil na sociálních sítích, “bio” (tedy informace v popisu profilu) je prakticky tím prvním, co uvidí. Zkuste si tedy s touto částí vyhrát. V několika znacích popište, kdo jste, co nabízíte, kde vás lidé najdou a přidejte kontakt. Zároveň se ale zkuste trochu odlišit a ukázat své výhody oproti konkurenci.

2. Začněte s malým okruhem

Pokud si sociální sítě teprve zakládáte, je pro vás patrně složité získat pro začátek alespoň nějaké sledující. Nejjednodušší cestou je vyzvat ke sledování vaší stránky rodinu a blízké přátele. Požádejte je také, aby vaše příspěvky “lajkovali” a třeba i sdíleli. Na FB vám to pomůže k oslovení další části potenciálních sledujících.

3. Buďte konzistentní

Ani odborníci se neshodnou, jaká je ideální frekvence přispívání na sociální sítě. Podle některých je to každý den, podle dalších několikrát do týdne. V každém případě platí, že byste v tomto ohledu měli být konzistentní a nenechat své sociální sítě usnout.

Patříte k těm, kteří postování ani obden nestíhají? Facebook i Instagram umožňují snadné plánování příspěvků předem. Ty se následně zveřejní ve vámi vybraném termínu.

4. Kvalitní fotky

Profil na sociálních sítích berte jako výkladní skříň ukazující vaše dovednosti v oboru. Ty nejvíce vyniknou na kvalitních a hezkých fotkách. Sebelepší účes nebo líčení nikoho nezaujme, pokud bude fotka rozmazaná, focená ve tmě nebo na příliš barevném pozadí. Zkuste na to při focení myslet.

5. Vhodná témata

Při tvorbě každého příspěvku přemýšlejte nad tím, jaká témata vaše sledující zajímají, jaké problémy řeší a jak jim s nimi můžete pomoci. Je v pořádku od těchto témat občas odbočit a obsah odlehčit “nekosmetickými” tématy, tyto příspěvky by však neměly sledující odradit, ale zaujmout například aktuálností, vtipem apod.

6. Volte správné hashtagy

Na Instagramu vám s nalezením a oslovením správného publika mohou velmi pomoci hashtagy. Jedná se o klíčová slova, která ve zkratce vysvětlují, o čem váš příspěvek je. Pro každý příspěvek se doporučuje zvolit zhruba 8 hashtagů. Pamatujte, že čím obecnější hashtag zvolíte, tím více uživatelů jej vyhledá, ale zároveň bude mít větší konkurenci a ve finále bude těžší vás dohledat. Zkuste volit i hashtagy zahrnující místo, kde působíte.

7. Oslovujte správné publikum

Je třeba si uvědomit, že sociální sítě by neměly být honbou za co nejvyššími počty lajků a sledujících. To vám zisky nezvýší. Vaším cílem je patrně to, aby sledující začali využívat vašich služeb a nakupovali u vás. Z toho důvodu je důležité oslovit ideálního klienta, a ne každého, kdo je na Facebooku. Pokud netušíte, jak váš ideální zákazník vypadá, napoví vám tyto body:

  • souzní s filozofií vašeho salonu
  • ocení služby, které nabízíte
  • pravidelně vás navštěvuje
  • je pro vás poměrně jednoduché splnit jeho přání

8. Sdílení, sdílení, sdílení

Tento tip je důležitý jak v začátcích, kdy svůj profil na sociálních sítích teprve spouštíte, tak i později. Zkuste přimět svůj pracovní tým a také blízké příbuzné a kamarády, aby sdíleli příspěvky, které přidáváte. Dostanou se tak k širšímu publiku a osloví pravděpodobně spoustu lidí v lokalitě, v níž podnikáte.

9. Experimentujte s typy příspěvků

Možná máte krásné fotky proměn, možná tvoříte skvělá videa. Pokud však budete přidávat jen jeden typ příspěvků, bude to pro vaše sledující po čase trochu monotónní. Zkuste s nimi experimentovat a nabídnout followerům pestrý obsah. Tady je pár tipů, jak vaše příspěvky mohou vypadat a čemu se mohou věnovat:

  • tipy na péči o pleť či vlasy
  • informace o novinkách v sortimentu
  • informace o novinkách v salonu
  • trendy v oblasti krásy
  • proměny
  • ukázky práce
  • vaše vzdělávání
  • fotky týmu
  • příspěvky ve stylu „poradny“
  • videa

10. Nepodceňujte popis

První, čeho si lidé u vašeho postu na sociálních sítích všimnou, je samozřejmě fotka. Hned tou druhou nejdůležitější věcí je ale její popisek. Nepodceňujte jeho sílu a neodbývejte jej tím, “že to nikdo nečte”. Opak je pravdou. Do popisku můžete přidat bližší informace k fotce a také ukázat kus své osobnosti. 

11. Zapojte výzvu k akci

Chcete, aby si zákazník po přečtení vašeho příspěvku ihned zarezervoval místo ve vašem salonu? Napište to přímo do příspěvku! Říká se tomu “výzva k akci” (call to action) a jde o jednoduchý princip, jak zákazníky postrčit přesně tam, kde je chcete mít. Jen si srovnejte následující věty:

“Přidali jsme do nabídky nové ošetření.”

“Objednejte se na nové ošetření ještě dnes a dopřejte si zaslouženou chvilku relaxu!”

Co zní lépe?

12. Vyzkoušejte Reels

Algoritmus Instagramu v současné době velmi zvýhodňuje tzv. Reels, tedy krátká videa podobná těm na TikToku, která na rozdíl od běžných příspěvků zobrazuje obrovskému počtu uživatelů. Zatímco klasický příspěvek zveřejněný na Instagramu uvidí asi 2-3 % vašich sledujících, u Reels je tento počet několikanásobně vyšší a snadněji jimi můžete oslovit i uživatele, kteří vás nesledují. 

13. Publikujte Stories

Stories, tedy krátké příběhy, lze publikovat na IG i FB. Vkládat do nich můžete ankety, odkazy, gify a celou řadu dalších interaktivních prvků, které uživatele sociálních sítí baví a vtáhnou je do děje. Z toho důvodu jsou velmi oblíbené. Ideální jsou pro rychlé informování vašich sledujících například o novinkách, uvolněných termínech či jako vhled do fungování salonu a podobně.

14. Nabídněte inspiraci

Samozřejmě, že chcete prostřednictvím svých sociálních sítí zvýšit zisky, ale rozhodně by to nemělo být zákazníkům patrné z každého vašeho příspěvku. Držte se pravidla, které říká, že 80 % příspěvků by mělo být neprodejních (např. inspirace, návody, tipy, ukázky proměn, novinky ze salonu…) a 20 % prodejních (aktuální nabídky, slevy, upozornění na možnost objednání atd.).

15. Nepleťte si účet s osobním profilem

Spousta salonů dělá na svých sociálních sítích jednu běžnou chybu, která řadu sledujících odradí. Je skvělé vystupovat autenticky a sdílet zákulisní informace, ovšem nemělo by jít o informace osobního charakteru! Vaše sledující příliš nezajímá, co jste měli k snídani, že máte nové auto nebo kam vyrážíte na dovolenou. Přestože mezi sledujícími můžete mít blízké přátele, myslete především na ty, s nimiž vás pojí profesionální vztah a informace ze soukromí si nechte pro svůj osobní profil.

16. Označte místo

Nezapomeňte ve svých příspěvcích uvádět lokalitu, v níž se váš salon nachází. Díky tomu vás budou moci snadněji najít lidé z okolí, kteří se mohou stát vašimi zákazníky. Přidávejte město i do hashtagů.

17. Nechte své zákazníky vás najít

Pokud vás trápí malý počet sledujících na sociálních sítích, zkuste se zamyslet i nad tím, jestli vás vaši věrní zákazníci vlastně na těchto platformách mohou najít. Máte informaci o tom, že máte FB či IG, uvedenou na svých webových stránkách? Říkáte jim o tom při jejich návštěvách v salonu? Přidáváte odkazy na sítě do dalších materiálů, které připravujete? Možností je spousta.

18. Analyzujte

Pro sociální sítě neexistuje univerzální návod na úspěch a každému může fungovat něco trochu jiného. Z toho důvodu je důležité analyzovat a vyhodnocovat úspěšnost svých příspěvků. Nesledujte jen počet “lajků”, komentářů a shlédnutí v případě Stories, ale i dosah svých příspěvků, věk sledujících, prokliky na váš web, úspěšnost hashtagů atd. Vysledovat můžete i konkrétní čas nebo den, kdy vaše příspěvky sklízí největší úspěch. Z těchto informací pak vycházejte při tvoření nových příspěvků.

19. Zjistěte fungování algoritmu

Jak už jsme zmínili, to, že příspěvek na sociální sítě přidáte, neznamená, že se vašim sledujícím zobrazí. To určuje samotný Instagram, potažmo Facebook, a to prostřednictvím algoritmu. Ten vyhodnocuje, jak moc by se mohl příspěvek danému uživateli líbit, aktuálnost postu, vztah sledujícího k danému účtu nebo podobným účtům, frekvenci, s jakou sociální síť navštěvuje, či kolik času tam stráví. 

20. Kvalita nad kvantitou

Nepřidávejte příspěvky, jen “aby tam něco bylo”. Pokud nevíte, co zrovna sledujícím sdělit, raději postování odložte na příhodnější dobu.