Možná máte stejně jako řada dalších majitelů salonů jasný cíl – přivítat v novém roce více zákazníků, a to ideálně takových, kteří se budou do vaší péče svěřovat pravidelně. Vedle toho, že sledujete novinky v oblasti barvení a střihu vlasů nebo nejnovější trendy v líčení a péči o pleť, vám k dosažení cíle pomohou i marketingové trendy. Podívali jsme se na ty, které budou hrát podle odborníků v novém roce důležitou roli a zároveň je můžete snadno využít i v salonech.
Videa hrají prim
Pokud ještě neplníte své sociální sítě krátkými videi, ať už jde o TikTok nebo Reels na Instagramu, pak je ideální čas začít. Jejich už tak vysoká popularita letos ještě poroste a vám se tak nabízí skvělá šance oslovit velmi široké publikum. Pamatujte, videa by měla být krátká (60 vteřin naprosto stačí, protože pozornost diváků je velmi vrtkavá), akční a chytlavá. Ukázat v nich můžete své oblíbené produkty, proměny zákazníků, jejich recenze na vaše služby, cokoliv vás napadne.
Budování komunity
A u sociálních sítí ještě zůstaneme. Letos se v souvislosti s nimi klade velký důraz na budování komunity. Tedy lidí, kteří budou lajkovat, komentovat, ptát se, zkrátka udělají z vašeho profilu jakousi online „kavárnu”. Jak na to? Základem je autenticita. Odhalte něco ze svého zákulisí a soukromí, sdílejte své znalosti a zkušenosti, inspirujte svou kreativitou. Můžete začít připravovat krátká edukační videa nebo odpovídat na zaslané otázky v oblíbeném Q&A formátu. Vedle komunity tak budete budovat i důvěru svých (potenciálních) zákazníků.
Lidé chtějí realitu
A s předchozími body souvisí i další trend, který se od spousty světových značek pomalu přesouvá i do Hollywoodu. Zdá se, že svět je už přehlcený všemi filtry a přehnanými úpravami fotek a chce vidět lidi takové, jací skutečně jsou. Tedy s pihami, vráskami, striemi a dalšími nedokonalostmi. Pokud tedy budete plánovat obsah na své sociální sítě, ušetřete si práci a s úpravami to nepřehánějte. Ukažte místo toho přirozenou krásu bez nejrůznějších vylepšení. Uvidíte, sklidí to úspěch.
Umělá inteligence
Umělá inteligence rozvířila veřejnou debatu a má nespočet příznivců, ale i kritiků. Jedno je ale jisté, bude tu s námi i v budoucnu a čím dříve jí dáme šanci, tím lépe. Zkuste to i vy, může vám pomoci ve více ohledech, než si možná myslíte. Pokud jste se například rozhodli zaměřit se na sociální sítě, ale máte problém s hledáním vhodného obsahu, zeptejte se AI. Nabídne vám originální témata a připraví texty, kterými se můžete minimálně inspirovat. Pomůže vám také s vymýšlením názvů pro nová ošetření nebo navrhne, jaké speciální akce by ve vašem salonu mohly slavit úspěch. Spousta těchto nástrojů, jako je ChatGPT nebo Bing AI, je k dispozici zdarma, tak proč je nevyzkoušet?