Institut Pantone vybírá každoročně odstín, který se stane hvězdou příštích dvanácti měsíců. A i když to tak možná nevypadá, má tato barva obrovský přesah. Promítá se do spousty aspektů našeho života, od šatníku přes líčidla až po jídlo nebo nábytek, a zároveň odráží i situaci a náladu ve společnosti. Pojďte s námi zjistit vše o barvě roku 2024 Peach Fuzz.
Seznamte se s Peach Fuzz
Ani růžová, ani oranžová, ale jemná, něžná a decentně smyslná broskvová, tak vypadá odstín Peach Fuzz. Pokud ve vás vyvolává pocit útulna, hřejivosti a klidu, pak je to přesně ten důvod, proč odborníci Pantone letos právě na tento tón ukázali. Ve světě plném zmatku a obrovského tlaku na naše výkony je totiž potřeba ukázat empatii, ohleduplnost a myslet na své fyzické i psychické zdraví a prospěšnost setkávání se s blízkými.
„Hledali jsme odstín, který odráží naši přirozenou touhu po blízkosti a spojení. A vybrali jsme barvu vyzařující teplo i moderní eleganci. Symbolizuje soucit, vybízí k objetí a dokáže snadno propojovat svěžest s nadčasovostí,” výkonná ředitelka Pantone Color Institute Leatrice Eiseman.
Na rande s Peach Fuzz
Velkým plusem nové barvy roku je její všestrannost. Pokud se vám tento jemný tón líbí, můžete se jím obklopit opravdu snadno. Láká k doteku, takže se bude skvěle vyjímat třeba na semišových nebo sametových polštářích a povlečení. Vynikne ale i na zdech vašeho bytu a na dalších dekoracích.
A pokud jde o svět krásy, je to ten pravý odstín, který vám dodá zdravý vzhled, ať už jej do líčení zapojíte v podobě rtěnky, tvářenky, očních stínů nebo třeba laku na nehty. Sluší mu to po boku sytě červené, zemité hnědé i švestkové, s nimiž vytváří zajímavou harmonii i kontrast.
Jak se rodí hvězda
Přemýšlíte nad tím, jak vlastně volba barvy roku probíhá? Za vším stojí globální tým odborníků společnosti Pantone, který zkoumá a sleduje vše, co se ve světě děje. Trendy v designu, dění na sociálních sítích, nové technologie, ale třeba i filmový průmysl nebo socioekonomické změny ve společnosti. A na základě celkové analýzy se snaží předpovědět nové trendy. Výběr barvy roku pak není výsledkem jedné společné schůzky, ale vychází z dlouhých debat a pečlivého rozhodování. A to všechno má jeden hlavní cíl – ukázat sílu, jakou barvy mají.